Pirmas savo klasėje: naujos kartos „Opel Astra“ su LED matricos žibintais „IntelliLux“

Post thumbnail
  • Šviesi ateitis: rudenį pasirodys perkamiausias „Opel“ modelis su naujos kartos LED žibintais „IntelliLux“
  • Naktį šviesu kaip dieną: LED matricos sistema užtikrina nuolatines, neakinančias tolimąsias šviesas
  • Didžiausias našumas: intensyvesni ir ilgaamžiškesni nei įprasti priekiniai žibintai

Riuselsheimas. Išmanioji ateities apšvietimo sistema startuos naujos kartos „Opel Astra“ modelyje Frankfurte vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje (2015 m. rugsėjo 17-27 d.). Šią naujovę įdiegus naujame „Astra“, galimybę važiuoti įsijungus neakinančias ilgąsias šviesas suteikiantys naujoviški „full-LED“ matricos žibintai „IntelliLux“ pirmą kartą įrengti kompaktiškos klasės automobilyje, tad pažangiausia apšvietimo technologija nuo šiol taps pasiekiama didžiausiam nei kada nors anksčiau pirkėjų skaičiui. Dabartinės kartos „Astra“ prie važiavimo sąlygų prisitaikančius žibintus „bi-xenon“ įdiegusi bendrovė „Opel“ vėl imasi apšvietimo technologijų išradėjos vaidmens – pristato naujos kartos vieną perkamiausią kompaktinės klasės modelį.

„Mes demokratizuojame technologijas – stengiamės, kad jos taptų prieinamos daugeliui vartotojų, daugumoje mūsų modelių. Mūsų naujieji LED matricos žibintai „IntelliLux“ – puikus pavyzdys. Šią apšvietimo technologiją kompaktiškos klasės automobiliuose įdiegusi bendrovė „Opel“ – pirmoji automobilių gamintoja, šiame segmente pasiūliusi tokią itin efektyvią ir našią apšvietimo sistemą. Mūsų įdiegta LED technologija užtikrina puikų apšvietimą nakties metu, todėl – ir didesnį vairuotojo bei aplinkinių saugumą“, – pažymėjo „Opel“ automobilių gamybos padalinio viceprezidentas Charlie Klein.

Šviesu kaip dieną: kitų eismo dalyvių neakinantys tolimųjų šviesų žibintai

Riuselsheimo mieste įsikūrusio „Opel“ tarptautinio technologijų plėtros centro inžinieriai, prie važiavimo sąlygų prisitaikančius „bi-xenon“ žibintus jau spėję paversti labiau finansiškai prieinamomis ir pasiekiamomis, nes jas įdiegė daugelyje gaminamų modelių, tarp jų ir dabartinio modelio „Astra“ automobiliuose, kurių su šiais žibintais parduota jau per 200 tūkstančių, dabar ėmėsi kurti, tobulinti ir derinti naujosios kartos apšvietimo sistemą. Po kelerius metus trukusio pasirengimo bedrovės „Opel“ naujieji patentuoti „full-LED“ žibintai „IntelliLux“ jau parengti serijinei gamybai. Šio tipo sistema iki šiol buvo diegiama tik išskirtinių ir prabangių automobilių klasės transporto priemonėse. Ją bendrovė „Opel“ pirmą kartą pristatys naujosios kartos „Astra“ rugsėjį Frankfurte vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje (IAA). Tai tapo įmanoma įdiegus išmanių sprendimų ir naujausios kartos šviesos diodus (LED), kurie užtikrina ryškų, dienos šviesai artimą apšvietimą.

Iš šešiolikos LED segmentų – po aštuonis iš kiekvienos automobilio pusės – susidedanti naujoji LED matricos sistema nuolat automatiškai pritaiko šviesos srauto ilgį ir pasiskirstymą prie bet kokių eismo sąlygų. Sistema integruota su priekine kamera „Opel Eye“, kuri aptinka, pavyzdžiui, kitas judančias transporto priemones, o pavieniai LED segmentai, kurie gali apakinti iš priekio atvažiuojančių transporto priemonių vairuotojus, automatiškai išsijungia ir įsijungia.

Vos automobiliui išvažiavus iš miesto, automatiškai įsijungia tolimųjų šviesų žibintai – jie ir lieka įjungti. Todėl, kaip patvirtina Darmstadto technikos universiteto ir Europos iniciatyvos „LightSightSafety“ atlikto tyrimo duomenys, ženkliai padidėja saugumas. Tyrimo rezultatai rodo, kad važiuojant 80 km per valandą greičiu, vairuotojai kelkraštyje esančius objektus pastebi likus 30-40 metrų didesniam atstumui palyginti su įprastinėmis halogeninėmis ar trumpųjų šviesų ksenono lempomis. Vadinasi, vairuotojas turi pusantros sekundės daugiau laiko sureaguoti, kai, pavyzdžiui į kelią staiga išbėga gyvūnas.

Tai naudinga ne tik „Astra“ vairuotojams – jie ne tik patys mėgaujasi puikiomis apšvietimo ir matomumo sąlygomis, bet ir neakina kitų eismo dalyvių. Kai kamera aptinka šviesos šaltinius, sklindančius iš priešinga eismo juosta besiartinančių ar priešais važiuojančių transporto priemonių, atitinkamą zoną apšviečiantys šviesos diodai išsijungia, o aplink transporto priemones esantis plotas tiesiog „iškerpamas“. Likusi kelio dalis ir jo aplinka lieka ryškiai apšviesti. Tokio tikslumo ir gebėjimo prisitaikyti LED matricos žibintai apšvietimo technologiją kilsteli į aukštesnį lygį.

„Opel“ žibintų inžinieriai išmaniąją „full-LED“ sistemą ne tik pavertė labiau finansiškai prieinama, bet ir kilstelėjo ją į naują išmanumo lygį. Kadangi ne visi „Astra“ pirkėjai rinksis komplektaciją su integruota navigacijos sistema, apšvietimo sistema privalo gebėti savarankiškai atpažinti, ar transporto priemonė yra, pavyzdžiui, miesto zonoje, ar magistralėje. „Astra“ įrengta sistema „IntelliLux“ – pirmoji matricos žibintų sistema, kuri buvo nuolat tobulinama serijinės gamybos automobilyje, nesusiejus jos su navigacijos sistema. Be daugelio automatinių artimųjų ir tolimųjų šviesų kombinacijų, šviesos diodų lempos „IntelliLux“ gali būti naudojamos specialiu magistralės režimu, kuris padeda užtikrinti dar didesnį saugumą nakties metu. O dėl specialios pasveikinimo apšvietimo funkcijos įlipti į „Astra“ tamsoje tapo dar patogiau.

Ryškesnės, ilgaamžiškesnės, efektyvesnės: trejopas LED žibintų „Opel IntelliLux“ pranašumas 

Itin našūs LED matricos žibintai užtikrina didesnį saugumą ir komfortą. Sistema ne tik ryškiau apšviečia aplinką nei įprastos apšvietimo sistemos, bet ir yra žymiai ilgaamžiškesnė palyginti su halogeniniais ar ksenono priekiniais žibintais. Dar vienas jų pranašumas tas, kad priekinio žibinto nebereikia valdyti mechaniniais judesiais – pavieniai LED segmentai įsijungia ir išsijungia pagal esamas važiavimo sąlygas. Todėl pailgėja tarnavimo laikas, kuris ženkliai pranoksta automobilio gyvavimo trukmę.

Paskutinis, bet ne ką mažiau svarbus dalykas – naująja apšvietimo sistema itin džiaugiasi ir dizaineriai. Iki šiol priekinių žibintų gaubtų dydis daugiausiai priklausydavo nuo brangiausios technikos, kurią jie saugo, tačiau dabar matomą priekinio žibinto dalį lemia bazinė lempa. Dėl matricos lempoje naudojamų mažų šviesos diodų ateityje bus galima projektuoti smulkesnius, grakštesnius žibintus, o daug vietos užimantys mechaniniai, sudėtingi valdymo blokai ir optiškai pernelyg dideli gaubtai technologiniu požiūriu bus laikomi pasenusiais.

Kontaktai:

Novák, Beáta

PR Manager

+36 23 446 650

+36 70 457 61 96